Wednesday 22 August 2007

Statusnya ngak jelas


Pertama kali mendengar perkataan gratis, setelah sekian lama tidak tonton siaran SCTV , kali terakhir barangkali 4 tahun yang lampau. Dan kali ini kedengaran di Amsterdam. Ditambah lagi kenalan Syida yang berdua, saudara Hendra dan Eddie yang kerap benar guna ayatnya," student pasti gratis!" setiap kali kami keluar bersiar di bandar yang penuh dengan "coffeeshop" yang asap berkepul dan cewek dan cowok Indonesia di serata ceruk bandar. Enak dapat makan lontong dan minum cendol gaya Indo.

Gue ketemuk sudara gue di Amsterdam. Kecil bukan dunia nih? Saudaranya ramai di Johor Bahru dan Singapore, malahan rupanya mirip datukku di kampung. Kaget! Dianya punya status yang ngak jelas hidup di perantauan.


Please pardon my bahasa rojak dibaca gaya baku. Adalah menaip dalam sesuka hati. Tapi happy.

4 comments:

Lin Abdul Rahman said...

kau compose this urself ke? kelakar bayangkan ko cakap indon sambil sengih2 heheh

fazilah:g said...

Gile bodoh pulak bile baca balik. I wrote without thinking, while browsing the net. haha. Gelakkan diri sendiri. Suka aku. Btw, it's not supposed to sound like Indo sebenarnya. Oh well.

Anonymous said...

masuk sex museum tak?? hehe.. aku frust tak sempat mkn pancake kt sana..

byk dah ko jenjln.. bile nak dtg nippon??

fazilah:g said...

Pancake yang kitorg makan, harga lebih 10Euro! So last2 share la pasal bukan lapar pun, tp kene rasa. Gile lah mahal.

Sex museum tak masuk aaa. Drpd aku masuk sex museum baik aku pegi Rijksmuseum (sp?) ngan Van Gogh. hehe. Semua pun x masuk, satu wiken je mana sempat. Basikal pun tak naik!

Nak gi, ko jgn balik dr nippon dulu 2-3 tahun lg la kot.huhu